Tanya Ponomareva is Head of Creative bij GoSpooky, een marketingbureau dat gespecialiseerd is in sociale media. Ze weet alles van AR, XR en hoe je technologie inzet om een verhaal te vertellen. Merlijn Passier en Jolien van de Griendt hebben het met haar over hoe je een jonger publiek bereikt en of echt alle content voor TikTok ook ‘lelijk’ gefilmd moet worden. En hoe zet je als traditioneel (media)merk je eerste stappen op Roblox of Fortnite?
Deze aflevering is in het Engels.
De Three Takeaways van Tanya:
1. Brands need to treat social gaming platforms as part of their long-term content strategy to engage younger audiences. Social gaming platforms are the next evolution of social media, with over 4 billion active users.
2. Content is now a tool for building communities, where fans become brand advocates and creators drive sales. The power of content lies in its ability to build loyal, active communities, not just passive viewers. Collaborate with creators that already have an audience.
3. AI is empowering a new generation of content creators, driving a shift in who can create and the quality they can achieve. It’s a new era with new rules.