- Het Datahotel van NEP draait 100% op windenergie en in 2025 wordt de restwarmte teruggeleverd aan het warmtenet.
- Met hun nieuwe Fietsplan wil Unbranded zo veel mogelijk medewerkers uit de auto en op de fiets te krijgen.
- Media Park heeft als doel om de CO₂-uitstoot binnen tien tot twintig jaar tot nul te reduceren.
- NPO gaat de ecologische impact van alle omroepen in kaart brengen om de CO₂-voetafruk te verkleinen.
- Door de campagne ‘Groen is doen’ is het stroomverbruik in het gebouw van VPRO met 24% verlaagd.
- Stichting Media Natuur Park zet zich in voor het herstel en onderhoud van de biodiversiteit op het Media Park.
- EMG is actief bezig met het verbeteren van prestaties op milieugebied en heeft daarom een ISO 14001 certificaat gekregen.
- Door ‘Planet Placement‘ besteedt ITV op subtiele wijze aandacht aan het klimaat en duurzaamheid in hun programma’s.
- MediaGroen stimuleert mediabedrijven in verduurzaming van faciliteiten, processen en hun boodschap.
- Twee programma’s van Omroep MAX zijn bekroond met een keurmerk voor duurzame mediaproducties.
- AVROTROS gaat een reductieplan opstellen en implementeren om de CO₂-voetafdruk te verkleinen.
Steeds meer mediaorganisaties proberen hun ecologische voetafdruk te verkleinen en zetten in op het verduurzamen van productieprocessen, transport, materiaalgebruik en hun werkomgeving. Van regie op afstand en zero waste beleid, tot zonnepanelen en groene buitenwerkplekken; bij de organisaties op het Media Park gebeurt van alles rondom duurzaamheid. Benieuwd wat ze doen? Lees het hieronder!