Faciliteiten Media Park
Uit een enquête onder medewerkers op het Media Park blijkt dat er behoefte is aan netwerken, meer horeca en sportfaciliteiten. Ook op dat gebied is vooruitgang te melden. De Beach Hub is nieuw leven ingeblazen en in september wordt een grand café geopend op het Joop van den Endeplein. Ook komen er twee padelbanen.
Maar er is nog meer gaande. Zo neemt de STER binnenkort z’n intrek in het Mediacentrum, is gestart met de Dutch Media Days om meer aan een ontmoetingsplaats te gaan werken, en is met de marcom-medewerkers op het Park begonnen met de vorming van een community.
Rapport campusontwikkeling
Het afgelopen jaar zijn de eerste stappen gezet voor de campusontwikkeling. In opdracht van de gemeente Hilversum is een verkennend rapport opgesteld. Daarin is onder meer een studie gedaan naar andere mediacampussen, zoals Media City UK in Manchester en Media City Bergen in Noorwegen. Daarna is de bereidheid afgetast van bedrijven en organisaties op het Media Park om mee te werken aan de campusontwikkeling.
Dat heeft geresulteerd in de oprichting van de Initiatiefgroep Campusontwikkeling. Daarvan zijn lid het MBO College Hilversum, Media Park Management, de gemeente Hilversum, RTL, NEP, STER en Beeld & Geluid. Media Perspectives coördineert de activiteiten.
Prioriteiten
De prioriteiten van de initiatiefgroep zijn voor dit jaar het vergroten van de levendigheid op het Media Park en het versterken van de kennispositie. Daarnaast wordt bekeken wat een passende organisatievorm kan zijn. Daarvoor zal een delegatie van de stuurgroep in augustus een bezoek brengen aan Media City Bergen. Dat heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een zeer succesvolle innovatiehub in de media. Media City Bergen is ook de basis van de clusterorganisatie NCE Media, waarin alle Noorse bedrijven, organisatie en kennisinstellingen zijn verenigd.